საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის მკვლევრები, პროექტის - „საქართველოსა და სომხეთის უმაღლესი განათლების სისტემებში მიკროსერტიფიცირების დანერგვა: სამხრეთ კავკასიის შუქურა - Micro-GEAR“ - ფარგლებში, სამუშაო ვიზიტით რომის ევროპულ უნივერსიტეტში იმყოფებოდნენ.
საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის და მისი პარტნიორი ინსტიტუციების წარმომადგენლებმა რომის ევროპული უნივერსიტეტის მიერ ჩატარებულ სამუშაო შეხვედრებში მიიღეს მონაწილეობა.
პროექტის მენეჯერის, სტუ-ის პროფესორის, ზაზა ცირამუას თქმით, სამწლიან პროექტში 6 ქვეყნის 16 ინსტიტუციაა ჩართული, საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი კი კონსორციუმის წამყვანი ორგანიზაცია და პროექტის კოორდინატორია.
პროექტის პარტნიორები და ბენეფიციარები არიან საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის სამინისტრო, ასევე, სომხეთის განათლების და მეცნიერების სამინისტრო, ორი ქვეყნის ხარისხის განვითარების ეროვნული ცენტრები, უნივერსიტეტები და სამეცნიერო ცენტრები.
ზაზა ცირამუას ინფორმაციით, ევროპის ქვეყნებიდან პროექტის პარტნიორები არიან ზაარლანდის (გერმანია), მადრიდის კარლოს III-ის (ესპანეთი), რომის ანიელო მერონეს ევროპული (იტალია) უნივერსიტეტები, ასოციაცია CIMEA – Information Centre on Academic Mobility and Equivalence (იტალია) და საკონსულტაციო კომპანია - GIRAF PM e.K. (გერმანია).
„ღონისძიება მიზნად ისახავდა საქართველოსა და სომხეთში მიკროკვალიფიკაციების სტატუს კვოსა და სამომავლო სამოქმედო არეალის განსაზღვრას (პროექტის შედეგი).
ჩვენ შესაძლებლობა გვქონდა გავცნობოდით როგორც მასპინძელი უნივერსიტეტის, ასევე დასავლეთევროპელი პარტნიორების საუკეთესო გამოცდილებასა და ცოდნას, გამოწვევებსა და მიკროკვალიფიკაციების დანერგვის მეთოდოლოგიას. მასპინძლებმა მიმოიხილეს ციფრული მიკროკვალიფიკაციების მიღებისა და აღიარების სხვადასხვა ასპექტი.
მოხსენებები და პრეზენტაციები ეძღვნებოდა ოთხ მთავარ თემას, მათ შორის: მიკროკვალიფიკაციები ევროპის და განსაკუთრებით კი, იტალიის უმაღლესი განათლების სტრუქტურებში; ეროვნული კანონმდებლობები და ინსტიტუციური რეგულაციები; როგორ შეიძლება დავიწყოთ მიკროკვალიფიკაციების დანერგვა ინსტიტუციურ დონეზე; რეკომენდაციები ორ ქვეყანაში სტატუს კვოსა და სამომავლო სამოქმედო არეალის განსაზღვრასთან დაკავშირებით.
იტალიელი ექსპერტები შეეცადნენ, იტალიის განათლების სისტემაში მიკროკვალიფიკაციების ინტეგრაციის პროცესის აღწერით, საქართველოსა და სომხეთის შესაბამისი ინსტიტუციებისთვის კონკრეტული სამომავლო მიზნები და ამოცანები გამოეკვეთათ. წარმატებული შემთხვევების გარდა, მათ მიკროკვალიფიკაციების დანერგვისთვის საჭირო ტექნიკური ინფრასტრუქტურის შესახებაც ისაუბრეს. ამასთან, პროექტის მონაწილეებს საკუთარი გამოცდილება ქართველმა და სომეხმა პარტნიორებმაც გავუზიარეთ, რაც ჩვენთვის ძალიან მნიშვნელოვანი და აუცილებელია. ვიზიტის ფარგლებში გადაწყდა თანამშრომლობის დამყარება საქართველოს ტექნიკურ უნივერსიტეტსა და რომის ევროპულ უნივერსიტეტს შორის, რაც მოიცავს სტუდენტთა და თანამშრომელთა მობილობის პროცესს“, - აღნიშნავს ზაზა ცირამუა.
ზაზა ცირამუას თქმით, Micro-GEAR-ი ითვალისწინებს მიკროკრედიტების შემუშავებისა და სწავლების საუკეთესო ევროპული პრაქტიკის შესწავლა-ანალიზს იმ მიზნით, რომ გაუმჯობესდეს ეროვნული აკადემიური საზოგადოებების შესაძლებლობები, განავითარონ და უზრუნველყონ სხვადასხვა ტიპის მოკლე კომპეტენციებზე ორიენტირებული საგანმანათლებლო კურსები, რაც თავის მხრივ, შესაძლებელს გახდის მიკროსერტიფიკატების მიღებას.
გარდა ამისა, პროექტი მიზნად ისახავს აკადემიური პერსონალის აღჭურვას შესაბამისი ცოდნითა და უნარებით, კურსების დიზაინის შემუშავებას, სწავლებისა და შეფასების სრული ციკლის პრაქტიკულ განხორციელებას, რაც სხვადასხვა კატეგორიის მოსწავლეთა და განათლების პროვაიდერთათვის ციფრული მიკროსერტიფიკატების მიღების შესაძლებლობას შექმნის.
Micro-GEAR-ის, რომელიც პირველი საერთაშორისო პროექტია მიკროსერტიფიცირების კუთხით, საბოლოო მიზანი ევროკავშირის პოლიტიკის გაზიარება, განათლების ჩარჩო რეფორმების მომზადება და სომხეთსა და საქართველოში ინსტიტუციური შესაძლებლობების შექმნა, გაძლიერება, პოპულარიზაცია და მიკროსერტიფიკატების აღიარებაა.
აქედან გამომდინარე, პროექტი ითვალისწინებს რეგიონული განათლების პოლიტიკის განმსაზღვრელთათვის შექმნას მიკროსერტიფიცირების ელჩების, ენთუზიასტების კოჰორტა და შესაძლებელი გახადოს მათი თანამშრომლობა იმ ევროპელ კოლეგებთან, რომლებიც საგანმანათლებლო სისტემაში აქტიურად ნერგავენ მიკროსერტიფიცირებას. მნიშვნელოვანია ისიც, რომ მიკროსერტიფიცირება, დღესდღეობით, გაცილებით მნიშვნელოვან როლს ასრულებს პროფესიული განათლებისა და სწავლების (VET) სისტემებშიც.