საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის რექტორი, აკადემიკოსი დავით გურგენიძე საერთაშორისო Erasmus+ საგრანტო პროექტ LISS24-ის კონსორციუმმა, უმაღლესი განათლების ექსპერტის სტატუსით, პროექტში მიიწვია.
პროექტ LISS24-ში (Learn – Innovate – Sell – Succeed / „ისწავლე - გააუმჯობესე - გაყიდე - მიაღწიე წარმატებას“) მონაწილე საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის გუნდის წევრებმა, როგორც აღნიშნული პროექტის ეროვნულმა კოორდინატორებმა, ვალენსიაში (ესპანეთი), პროექტის კონსორციუმის შეხვედრაში მონაწილეობა მიიღეს.
როგორც სტუ-ის ტექნოლოგიებისა და საგრანტო პროექტების ოფისის ხელმძღვანელი აღნიშნავს, შეხვედრაზე განიხილეს პროექტის განხორციელებული, ასევე, მიმდინარე აქტივობები და სამომავლო გეგმები დასახეს. გიორგი მიქიაშვილის თქმით, ღონისძიებების ფარგლებში, ვალენსიის პოლიტექნიკურ უნივერსიტეტში, ტრენერთათვის განკუთვნილი ტრენინგკურსი და ვორქშოფი - „ინოვაციური კომპეტენცია - როგორ განვავითაროთ სამეწარმეო და ინოვაციური უნარები“ - ჩატარდა.
„ვიზიტის მიზანს პროექტის სამოქმედო გეგმით გათვალისწინებული „ინოვაციური კომპეტენციების” სწავლებისთვის ტრენერთა ტრენერების გადამზადება წარმოადგენდა. პროექტ LISS24-ით პარტნიორ უნივერსიტეტებში დაგეგმილია სპეციალური სწავლება სტუდენტებისა და აკადემიური პერსონალის სამეწარმეო და ინოვაციური უნარების განვითარების მიზნით.
ტრენერთა ტრენერების გადამზადების კურსი ვალენსიის პოლიტექნიკური უნივერსიტეტის ბიზნესისფაკულტეტმა და ამავე უნივერსიტეტის სამეწარმეო მომზადების ცენტრ IDEAS UVP-მ ერთობლივად შეიმუშავეს. კურსი, რომელიც ვალენსიის პოლიტექნიკური უნივერსიტეტის გამოცდილებას ეფუძნება, კომბინირებულია თეორიული და პრაქტიკული მაგალითებით, რეალური ქეისებით, ასევე, ე.წ. პრობლემაზე დაფუძნებული სწავლების მეთოდით.
გარდა ამისა, ვიზიტის ფარგლებში, ვალენსიის პოლიტექნიკურ უნივერსიტეტში, სწავლა-სწავლების ინოვაციური მეთოდებისა და მიდგომების გაცნობის მიზნით, შედგა საინფორმაციო ტური. ტრენინგის მონაწილეებს ინფორმაცია და მიღებული შედეგები პროგრამის ხელმძღვანელებმა და სტუდენტებმა გაუზიარეს.
საქართველოს ტექნიკურ უნივერსიტეტში პროექტის ინსტიტუციურ კოორდინაციას ახორციელებს ტექნოლოგიებისა და საგრანტო პროექტების ოფისი, ხოლო პროექტის შედეგების პირველადი პილოტირება მოხდება სატრანსპორტო სისტემებისა და მექანიკის ინჟინერიის ფაკულტეტზე, სადაც, ასევე, განხორციელდება პროექტის ეგიდით დაგეგმილი ძირითადი ღონისძიებები, რაც ჩვენი სტუდენტებსა და პროფესორ-მასწავლებლებს პროფესიული ზრდის დამატებით შესაძლებლობას მისცემს.
აღსანიშნავია, რომ LISS24-ის კონსორციუმის მხრიდან, უმაღლესი განათლების ექსპერტის სტატუსით, პროექტში მიწვეულია სტუ-ის რექტორი, აკადემიკოსი დავით გურგენიძე, რაც უნივერსიტეტში პროექტის შედეგების ინსტიტუციონალიზაციის და მდგრადი განვითარების შესაძლებლობებს კიდევ უფრო ზრდის”, - აცხადებს გიორგი მიქიაშვილი.
LISS24 (Learn – Innovate – Sell – Succeed / „ისწავლე - გააუმჯობესე - გაყიდე - მიაღწიე წარმატებას“) ევროკავშირის Erasmus+ KA2 აქტივობის საგრანტო ინსტიტუციური განვითარების პროექტია და მიზნად ისახავს ინოვაციური კომპეტენციების ამაღლებას საინჟინრო განათლებაში.
კერძოდ, საინჟინრო და სხვა პროგრამის სტუდენტებისათვის, პროდუქციის ე.წ. „სეილების“ სწავლების კულტურის დანერგვას, B2B გაყიდვების კომპეტენციის გაძლიერებით. LISS24-ის ფარგლებში დაგეგმილია:
- ტრენინგებისა და სწავლების სხვა მეთოდებით შესაბამისი აკადემიური პერსონალის გადამზადება;
- სერვისებისა და პროცესების განვითარება; სასწავლო კურსების დანერგვა და განათლებაზე ორიენტირებული გაყიდვების ლაბორატორიის (Sales Lab) მოწყობა, რომელიც პროექტის ფარგლებში ამოქმედდება;
- იგეგმება ციფრულ ტექნოლოგიებზე დაფუძნებული რეალური გაყიდვების გამოცდილების ჩართვა სწავლებაში, როგორც პირისპირ, ასევე, ონლაინ გაყიდვების გზით.
პროექტის ფარგლებში საქართველოში პირველად ჩატარდება ე.წ. „სეილების სტუდენტური შეჯიბრება“, რომელსაც საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი უმასპინძლებს. საბოლოო ჯამში, პროექტი ითვალისწინებს საგანმანათლებლო დაწესებულებებში და მათ შორის, საქართველოს ტექნიკურ უნივერსიტეტში, სამეწარმეო და ინოვაციური კომპეტენციების განვითარებისთვის საუკეთესო ევროპული პრაქტიკის დანერგვას და შესაბამისი ინფრასტრუქტურის განვითარებას.
ცნობისთვის, პროექტი LISS24, რომელიც დაფინანსებულია ევროკავშირის ერაზმუს+ პროგრამის KA102 აქტივობის ფარგლებში, 2026 წელს დასრულდება. პროექტის კოორდინატორია ტურკუს გამოყენებით მეცნიერებათა უნივერსიტეტი (ფინეთი).
პროექტის კონსორციუმის წევრები არიან უნივერსიტეტები, სამთავრობო და არასამთავრობო ორგანიზაციები ფინეთიდან, ავსტრიიდან, ესპანეთიდან, შვედეთიდან, სომხეთიდან და საქართველოდან. აღსანიშნავია, რომ საქართველოში პროექტის ეროვნული კოორდინატორია საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი. პროექტის პარტნიორია საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო.